maanantaina, lokakuuta 25, 2010

Puolivuotta

Sinä kuorit minut kuin banaanin
sivu kerrallaan niin
että olen edessäsi aivan paljaana.

Älä mee, voisin kiljua
kun lähdet taas kauaksi etelään.
Ja kun ikävä lyö minua
sisältä kovaa kuin vasara.
Älä mee.

Voin nähdä sinut taivaalla
loistavan afrikantähtenä
mutta en voi
sinua enää tuntea.

Etkö ymmärrä,
että olen kuin kypsä hilla
sinun poimittavaksi.
Pohjoisten soiden punainen tähti,
joka on jo sinun.

Tule jo,
älä jätä minua yksin talveksi!
Älä anna minun jäätyä!

Älä mee, voisin pyytää
rukoilla
joka kerta kun lähdet.
Sen sijaan vedän
ylleni taas kuoret
ja istun suimuisella pohjoisen suolla
ja odotan, että tulet.

Tulet, poimit ja kuorit minut taas uudelleen.

Kirjoita ensimmäinen sana, mikä sinulle tulee mieleen seuraavista sanoista; aika, hedelmä, laulu, joki, työkalu, ammatti, peli, väri, vuodenaika, ruoka ja tuttuhenkilö. Kirjoita sanoista teksti/runo. Saat lisätä ja poistaa sanoja.

Ei kommentteja: